~ Sárga könyves út ~

2017. március 7., kedd

Bookworm book TAG


Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Anyukámnak és a dédimamámnak köszönhetően. Amióta az eszemet tudom, azt láttam tőlük, hogy olvasnak, úgyhogy a lehető legjobb példát mutatták nekem ezen a téren. Olyannyira, hogy három évesen néhány képregényből magamtól megtanultam olvasni, mert érdekelt, hogy mi van a képek mellé írva. Anyuék egyszer csak azt vették észre, hogy már nem a rajzokat nézegetem, hanem felolvasom, mi van a buborékokba írva. A mai napig nem tudják, hogyan tanultam meg magamtól olvasni, de onnantól kezdve könyvmoly lettem.

Általában hol olvasol?

Nagyrészt itthon, de amikor bejárósként dolgoztam, akkor a buszon olvastam, most pedig, hogy megint iskolába járok, az órák közti szünetekben is olvasással szórakoztatom magam. Az előttem ülő lány minden alkalommal vigyorogva várja, hogy elővegyem az éppen aktuális könyvemet, hogy megnézze, mi jót olvasok a héten.

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?

Változó. Van, amikor csak egyetlen könyvet olvasok, de olyan is, amikor hangulattól függően több könyvet váltogatok.

Melyik a kedvenc műfajod?

Nincsen kedvenc műfajom, bármit örömmel elolvasok, ami igazán jó.

Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?

Nem zárok ki semmit, de van olyan műfaj, ami távol áll tőlem. Pl. az erotikus ponyvák vagy a hard sci-fi regények. Viszont hajlandó vagyok ezekkel is próbálkozni, mert sosem lehet tudni, hol talál az ember kincseket.

Van kedvenc könyved?

Sok kedvenc könyvem van. J. K. Rowling összes könyve, Anna Gavaldától a Vigaszág és az Együtt lehetnénk, Murakami Haruki könyvei, Émile Zolától a Germinal, Nabokovtól a Lolita, George R. R. Martintól pedig a Tűz és Jég dala sorozat.

Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?

Huh, azt hiszem, George R. R. Martin sorozatából a Kardok vihara, ami 1135 oldal volt.

Milyen könyvet vettél utoljára?

Egyszerre több könyvet vettem legutoljára, mert a Posta Paletta utalványomat el kellett költeni 2016. december 31-ig. Stephenie Meyertől A vegyészt, Murakami Harukitól a Szputnyik, szívecskémet és Jandácsik Páltól az Állatok maszkabálját.

A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?

A sajátot. Ha a könyvtárból veszek ki egy könyvet, és igazán tetszik, akkor sajnálom visszavinni. Szeretem a polcomon tudni a könyveket.

Jelenleg mit olvasol?

Pillanatnyilag Rejtő Jenőtől a Piszkos Fred közbelép című könyvet. Ez az első könyvem Rejtő Jenőtől. Amióta az eszemet tudom, olvasni akartam tőle, de valahogy sosem jött össze. Most karácsonykor megvettem ajándékba ezt a könyvet valakinek, akit a barátomnak hittem, de aztán úgy alakult a dolog, hogy teljesen megszakadt a kapcsolatunk, és végül nem adtam át neki. Mondjuk, nem bánom, hogy rajtam maradt a könyv, a Sors úgy tűnik, így látta jónak.

Hol veszed a könyveidet?

Változó, ahol éppen olcsóbban megkapom, ami érdekel. Szoktam vásárolni a Könyvfesztiválon és Könyvhéten, mert sok standnál van ilyenkor akció, leárazás, és általában karácsony előtt online rendelek könyveket az ünnepi akciók keretében. Ilyenkor mindig összeírom, mi érdekel, és végignézem, hogy melyik online boltból tudom a legolcsóbban megrendelni. Van, hogy több helyről rendelek, mert úgy jövök ki a legjobban anyagilag.

Előrendeltél már valaha könyvet?

Nem, mindig csak azután rendelem meg, hogy már megjelent az adott könyv.

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?

Mindegy, hogy egy könyv új vagy antikvár, a polcomon jó otthonra lelhet, szóval várom szeretettel.

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?

A még olvasásra váró könyveim általában az ágyam melletti asztalon várnak rám. A már elolvasott könyvek pedig a könyvespolcaim egyikén kapnak helyet.

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?

Nem valószínű. Sok száz könyvem van, rengeteget a dédimamámtól és anyutól örököltem, és van köztük olyan is, ami nem igazán érdekel. De így is rengeteg olvasnivalóm van, mert sok olyat is kaptam, amit szeretnék majd szép lassan elolvasni, és amiket én magam veszek meg, azokat mindig végigolvasom.

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?

Félreteszem őket a leendő gyerekeimnek. Már ha lesznek. Ha esetleg nem lesznek, akkor halálom után árva és szegény gyerekeknek akarom adományozni a könyvtáramat.

Adományoztál már könyvet?

Igen. Néhány régi mesekönyvemet odaadtam egy mélyszegény család három kisgyerekének két éve karácsonykor néhány régi játékommal egyetemben. Az egyik ismerősöm egy iskolában dolgozik, ő ismeri a családot, így biztosra tudtam, hogy valóban oda és jó helyre kerül majd, amit adok. Egyszer írtam e-mailt a helyi gyermekotthonnak is, hogy adományoznék nekik könyveket és játékokat, de nem kaptam sajnos választ. Remélhetőleg kaptak már elég adományt a gyerekek, és ezért nem válaszoltak, nem pedig a gyerekek iránti érdektelenségből…

Volt már könyvstopod?

Mármint, hogy olyan időszak, amikor nem esett jól az olvasás? Egyetlen egyszer. Huszonévesen beleszerettem egy könyvsorozatba, és annyira benne éltem a történetben, hogy nem volt kedvem mást olvasni. Aztán egy barátomtól megkaptam Anna Gavalda Együtt lehetnénk című könyvét, és onnantól a könyvstop feloldódott. Azóta sem éreztem olyat, hogy ne akarnék olvasni.

Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van? 

5 könyvespolc van a szobámban, és az előszobai szekrény is tele van könyvekkel. Rengeteg könyvem van, több száz, ha nem ezer. De nem, nincsen túl sok könyvem. Olyan, hogy túl sok könyv, nem létezik. Könyvből sosem elég.

ATAG-et az alábbi oldalról szedtem: Lilapulcsis világa

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése